SUAMI, MAMA, ABAH JADI TESTIMONI

5:56 pm

Assalamualaikum 

Hari ni last cuti CNY. Pagi pagi lagi dah call mama ajak datang makan nasi tengahari dirumah.


Bukan senang tau anak mama ni nak masak 
Tapi, sejak sejak dah jadi isteri ni ambe jadi rajin lah sikit nak memasak. Sedap tak sedap belakang kira.


Janji masakan terhidang. Kalau sedap, alhamdulillah. Tak sedap? Innalillah 😝 Tak tak, kalau tak sedap, usaha lagi. Practice makes perfect, right? 


Selalu yang jujur nak komen pasal masakan ni dah tentunya mama. Abah relax ja, sedap tak sedap, makan. Esok lusa, baru abah tegur. Itu stail abah okaiii!


Mama, pertama kali masakan masuk dalam makanan, terus komen. Ala ala juri masterchef gitttew 


Tak pa, ambil yang keruh buang yang jernih kan. Komen tu boleh buat kita perbaiki apa yang kita buat.


Ambe ni tak suka sangat masak benda yang susah. Suka yang ala ala, remeh remeh, campak campak ja. Senang!


Tapi, sejak sejak dah insaf dan selalu memasak ni, bila kita masak, orang makan kita pun puas hati. Rasa berbaloi lahhh dok berpeluh kejung kat dapuq nuh.



Malas lah, membebel panjang panjang. Terimalah, ikan termenung masak asam pedas tumis (sebab suami tak makan masak asam pedas air), ayam goreng kunyit dannnn sayur bayam.




Onomnomnom!



You Might Also Like

4 comments

  1. mesti sedap ni..terkeliur pulak dgr asam pedas tumis..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sedap kak, rasa belum tahu. Hihi, jum masak berjemaah :D

      Delete
  2. Camne ye asam pedas tumis tu?? Cerita share sikit.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. cara masak nya, kita kene tumis dulu cili yang di kisar, macam nak masak sambal tumis, lepas mendidih, baru masukkan air asam jawa, daun kesum, bunga kantan bagai. hihi

      Delete

Sebuah Pertemuan

Daisypath Friendship tickers

Cinta Pertama

Daisypath Anniversary tickers

Saat Lafaz Sakinah

Daisypath Anniversary tickers